Blogbejegyzés 3. - szófelhő

 
A szófelhő készítő programok nagyon jók arra, hogy egy adott fogalmat, témát és ezek kontextusát a gyerekek átgondolják, megtervezzék vagy felépítsék. Ezen szófelhők közös elkészítése megfelelő arra, hogy a gyermekek megtanuljanak csoportban dolgozni, egymáshoz alkalmazkodni, valamint így több dolog felmerülhet, egy-egy fogalom vagy téma tanulásánál, elmélyítésénél. Az elkészített szófelhő sokat segít a gyerekek visszaemlékezésében is. 

Tanulási alkalmazások: 
  •  Perifériák - 9. évfolyamban, a periféria témakörön belül, a bemeneti, kimeneti valamint a be- és kimeneti eszközök memorizálásához. Az osztály 3 részre bontása után, minden csoport elkészíti a saját témájához kapcsolódó szófelhőt, majd ezeket közös felületen megosztjuk, hogy bármikor hozzáférhessen az osztály minden tagja. 
  •  Derékszögű háromszög - 11. évfolyamban, a derékszögű háromszögről szóló tananyag előtt az előzetes ismeretek összegyűjtésénél. Mindenki készít egy saját szófelhőt, ami a derékszögű háromszög tulajdonságait foglalja magába, jobban kiemelve ezen háromszög kivételes tulajdonságait (gondolva ilyenre: van 90°-os szöge). Ha valaki szépen dolgozott, és minden fontos dolgot beleírt, akkor jutalomban részesül. 
  •  Sokszögek - 5. évfolyamban a geometriai alakzatok témakörének témazárója előtti összefoglaló órán csapatokban dolgoznak a gyermekek. Csoportonként kell szófelhőt készíteniük, melybe beleírják a tanult sokszögeket, valamint tulajdonságaikat,és ezek  elnevezéseit (pl: szár, szög).
  •  Imagine Logo - 5. évfolyamban Logo témakörnél, egyik óra elején röpdolgozat helyett, szófelhő készítése, melyben szerepeljen az előző órákon tanult összes parancs. Mindenki egyedül dolgozik, és az elkészült szófelhők mentése után elküldik a tanárnak, aki ezeket értékelni fogja. 

Én a WordArt szófelhő készítő programot választottam, és ez alapján csináltam egy illusztrációt, a diákok munkájáról (téma: A derékszögű háromszög):  

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A helyesírás fontosságáról

Google az oktatásban